Air Barli untuk Cantik ?

12:34 AM


Hello Assalamualaikum again,
lamanya tak update lagi blog ciklimaunipis ni,
biasalah rasa macam tak ada masa nak mengupdate update padahal sorang je anak aku
Aku sebagai mama kepada seorang anak banyak menghabiskan masa main DOTA2, layan anak2 dan tanggungjawap lain,
Sampai tak ada satu pun anyam ketumpat dari mulutku
Okay memandangkan hari ni aku banyak buat air barli,
Aku research sikitlah pasal khasiat minum air barli ni

Asal usul Barli ni ditanam dari keturunan Barli liar. Boleh didapati di Timur tengah.

Selain daripada gandum tanaman bijiran paling berharga adalah barli, terutamanya ditanah ringan dan berbatu.

Khasiatnya : sumber google
Asid propionik dan beta glukan dari serat yang tak larut membantu mengurangkan kolesterol dan menghalang pembentukan batu karang.
Minum air barli dikatakan dapat menyejukkan badan.
Barli mampu mencegah penyakit kanser kulit dan payudara serta menjaga kesihatan jantung kerana barli kaya dengan anti oksidan dan vitamin E.
barli juga dikesan boleh membantu merendahkan kolesterol, meredakan sembelit dan mencegah penyakit kanser.
Barli juga baik untuk kesihatan usus kita.


Disebabkan dah tahu kebaikan barli ni, habis satu periuk aku menjamahnya, kih3.....

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸