Anak sudah 2 tahun masih tidak berpetah bercakap ?

3:14 AM

Entri kali ni pasal anak yang masih tak reti sebut perkataan dengan betul.
Misi yang dekat klinik ajar anak sebutan betul jangan cakap pelat nanti anak ikut.

Aku pun bukan selalu cakap pelat dengan anak aku ni,
aku cakap bahasa melayu dan english la ngan anak aku ni,
Aku tengok anak aku macam berusaha keras nak bercakap lebih-lebih huruf L.
sampai terkeluar-luar lidahnya nak cakap huruf L.

Tapi dia baru umur 2 tahun takkan la nak expect dia cakap pro macam kita ni.
Hahaha..

Berikanlah masa untuk anak-anak kita bercakap,
Besok kalau dah start bercakap tak reti nak diam,
kita juga yang suruh dia diam nanti..
so, sabar lah wahai mama..

Biarlah anak-anak ini mengikuti perkembangannya takkan nak sekalii gus,
Biar dia belajar satu satu..

Mama sebenarnya tak suka orang pandang rendah kat anak aku ni,
masih tak reti cakap, masih tak nak makan banyak,
kadang-kadang anoying kan bila orang dok sebok cakap cakap pasal anak kita ni,
rasa nak sumbat stokcing je hehehe.. jangan mare.. ☺☻♥

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸