Tips : Nak Rambut cepat panjang dan kurang gugur?

10:48 PM

Hi semua !

So harini saya nak kongsikan bagaimana untuk dapatkan rambut panjang, saya dahulunya memang berambut panjang, kemudian saya potong pendek baru-baru ini sebab saya mengalami chicken pox September 2014 lalu, sekarang sudah July 2015- lebih kurang 10 bulan juga rambut ni tumbuh panjang selepas potong pendek paras bahu.

Berdasarkan pengalaman saya, saya ada lakukan beberapa rawatan rambut seperti scalp wash, saya buat di Daisuke Salon, dia tolong bersihkan kotoran kat rambut serta minyak berlebihan di akar rambut


Selebihnya bukan sahaja dari segi penjagaan rambut, pencuci rambut dan perapi rambut tapi rambut lebih mudah terpelihara dengan mengambil pemakanan yang seimbang, contohnya makanan yang mempunyai kandungan protein yan tinggi seperti telur dan juga susu soya. Buah-buahan yang tinggi potassium juga membantu untuk mempercepatkan proses rambut baru.

Kalau anda perasan baru baru ini saya amat rajin ambil shaklee ESP yang saya selalu update dalam instagram saya www.instagram.com/syafiera_yamin

Apa itu ESP ?
ESP ialah Energizing soy protein, soya nya adalah non-gmo dan amat berkualiti tinggi, amat sesuai untuk ibu hamil macam saya.

Kalau anda google, memang banyak sangat benefits yang boleh dapat dengan ESP, untuk kulit wajah mulus, untuk dapatkan kuku berkilat, makanan mudah hadam. ESP tak boleh di bancuh dengan air panas ingat tu, suam- suam kuku je, memang disediakan pembancuh dari shaklee so hidup jauh lebih senang. 

Saya boleh telan ESP macam tu sebab tahu khasiat dia. Ada setengah orang akan campur dengan minuman favorite diaorang.



Tips lain selain mengambil protein :
Korang kena selalu buang air- saya tak tahu sama ada mitos ini benar atau tidak, tapi itu yang kawan saya kongsi, dia kuat buang air hari hari buang air itu sebab rambut cepat panjang. hi hi.

Ini tips dari saya, saya tak tahu orang lain, dan tips saya memang berjalan untuk badan saya. 

Good Luck ! Ada yang nak try ESP, boleh whatsapp saya ;)

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸