Menang top 7 Kongsi Idea bersama Friso Gold Say YES to experience.

2:05 PM

Guna bahan orang tak nak guna walaupun masih boleh di kitar semula.
Iaitu botol Plastik.

Mula-mula kongsi idea bersama Friso Gold nak buat apa yang best dengan anak-anak di rumah. Tujuannya ialah memberikan ruang eksplorasi kepada perkembangan mental anak-anak selain budak-budak ni menghadap teknologi yang melekakan seperti TV, Tablet dan etc etc. Bila berkaitan garden dan outdoor, memang terfikir nak gunakan bahan terbuang untuk decorate ruang rumah yang macam nak tak nak ada je tanah. huhu. Rumah zaman sekarang makin kecil makin mahal, gila lah.

So idea aku simple je, botol-botol yang aku recycle tu aku nak paint cantik cantik lepas tu letak pokok dalam tu. Jadi aku dengan anak aku bolehlah bersama sama cat. tapi bahan untuk mewarna tu sangat mahal ! :(

 
Yang ni aku sketch suka suka je - letak bunga clip arts hehe. Eh Terpilih juga. Alhamdulillah.

Jadi permulaannya kenalah cari botol atau bahan terpakai. Punyalah fikir nak beli tapi jiran depan rumah aku ada pulak buang botol banyak-banyak, aku apa lagi cepat-cepatlah pergi kutip, memang Allah permudahkan urusan aku kali ni, Alhamdulillah.

 
Yang ni lah bahan yang terpakai yang sempat aku kutip. 

Dah kumpul-kumpul, apa lagi - terus lah aku potong kepala dia. Ambil yang badan je.

 
Tadaa setelah siap mewarna, aku guna acrylic paint sebab yang ni kalis air, boleh cari dekat Art Friends The Garden sebelah Mid Valley. Bajet untuk cat-cat ni bawah RM150. Boleh lah kalau korang berminat nak berseni seni macam aku ni hehe.

 
Ini tugas dia. Si rayyan mengdekorasi deisgn dia pula.

 
Lepas tu masukkan tanah dalam botol-botol tu, boleh tanam pokok. Yay. 

Lepas dah setel semua ni, Friso Gold bagi stok sebulan susu untuk budak 3 tahun dan cash voucher AEON RM300. Alhamdulillah rezeki si Rayyan ni !

 

Untuk maklumat lanjut, ibu bapa sekalian boleh lah melawat









You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸