Nikudo Seafood : Sedap, Mudah, Segar dan Harga yang Berpatutan

2:28 AM


Makanan Laut dari Nikudo Seafood yang telah dikukus dan digoreng.
Adakah anda seorang yang bekerja ? Suri Rumah ? ataupun pelajar dan tidak mempunyai banyak masa untuk mencari makanan laut yang segar dan berkhasiat?

Bagi peminat makanan laut di luar sana syafierayamin.com syorkan anda semua untuk mencuba sendiri makanan laut yang disediakan oleh Nikudo Seafood sebab ianya amat mudah dan sesuai untuk golongan mereka yang sibuk dengan aktiviti harian.

Melalui pengalaman saya sendiri sebagai seorang suri rumah dan bekerja di rumah, saya selalunya memang gemar ke pasar segar untuk mencari makanan laut seperti ikan, sotong dan sebagainya cuma pasar segar di area rumah saya selalunya mengikut hari iaitu Hari Jumaat dan Sabtu, kadang-kadang jadual rumah tidak begitu membantu sehingga banyak kali ter'skip' jadual pasar segar jadi terpaksa merantau jauh ke 'shopping mall' untuk mencari makanan segar.

Di 'shopping mall' yang besar pun tidak semestinya mereka mempunyai makanan yang segar- kadang-kadang ada yang busuk juga mereka jual. Kalau bernasib baik mungkin akan dapat makanan segar yang berkualiti.

Saya akui saya memang gemar memasak namun aktiviti harian terasa amat terhad lebih-lebih lagi melayan kerenah anak-anak kecil sehingga tiada masa untuk memasak. Jadi alternatif - saya perlu mencari makanan yang sudah siap di 'pack' tetapi masih segar walaupun di simpan lama dalam 'chest freezer.' Terima kasih pada Jackson kerana beliau telah memperkenalkan makanan  "frozen seafood" yang amat segar oleh Nikudo Seafood. Saya cuma perlu ( memanaskan, kukus, panggang atau goreng) sahaja tanpa perlu membersihkan atau menyiang makanan laut.

Paling seronok Nikudo Seafood menawarkan pelbagai jenis makanan laut seperti 'ketam nipah,' scallop, Boston Lobster, etc dan ada segelintir yang tidak terdapat di 'Mall' dan pasar segar. Selain itu, Nikudo Seafood juga menyediakan makanan yan telah siap seperti 'Dumplings,' tempura,' bebola ikan dan sebagainya.

Kini - semua seafood yang 'rare' atau susah nak dapat boleh lah korang tinjau-tinjau store Nikudo Seafood.


Pelbagai pilihan makanan laut yang boleh didapati di Nikudo Seafood

Pilihan Dumplings : Nikudo Japanese Chicken Dumplings
 
Pilihan Dumplings : Nikudo Japanese Prawn Dumplings

Pilihan dumplings : Nikudo Japanese Chive Dumplings

Dumplings ni senang je nak masak cuma kukus je dalam 'steamer.'
Pilihan Ketam sumbat : Cheese Stuffed Crabs

Pilihan ketam sumbat : Curry stuffed Crab shell

Cara saya masak : saya kukus juga, boleh dipanggang.

Ebi tempura : Udang goreng bersalut tepung ranggup

Prawn Rolls : Gulungan udang premium : Yang ni memang sedap !

IKA (Cuttlefish) Fry : Sotong goreng : sesuai dimakan dengan nasi

Yang ini kena goreng baru sesuai.



Japanese style Octopus Balls

Cara nak masak balls ni : Kukus, goren atau 'grill.'

Tempura prawns : Goreng.

White prawns with head intact (500g)

Vannamei Prawns with heads intact (500grams)

Premium XL Soft Shell Crabs (150 grams per pcs)

Sotong putih ( boleh kukus rasa macam makan sushi heheh)

Nikudo Tobiko ( red)




Penyediaan untuk kukus

Setelah siap di kukus tanpa minyak

Jadi dengan adanya makanan laut yang segar dan berkualiti yang disediakan oleh Nikudo Seafood memudahkan kita semua bagi yang sibuk seharian.

Dan paling best kita semua tak perlu risau dengan pewarna tiruan dan BONUS untuk peminat makanan laut yang beragama islam - Nikudo Seafood mempunyai sijil HALAL dan tak perlu ragu kerana Nikudo Seafood juga menjaga kebersihan yang telah diiktiraf oleh HCCP.

Bagi yang tinggal di kawasan Lembah Klang- anda boleh mencari makanan laut yang segar dan harga yang berpatutan di Nikudo Seafood.

Untuk maklumat lanjut tentang promosi Nikudo Seafood :
Sila layari : http://www.nikudo.com/
Facebook : https://m.facebook.com/nikudo.seafood/
 
Nikudo Seafood
40, Jalan SS 2/63, Petaling Jaya
47300 Selangor.
Google Map: https://goo.gl/yQoz3y

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸