TIPS : Jadikan Susu Ibu lebih berkualiti dengan MOEDER.

6:36 AM

Hi semua,
seperti yang kita tahu, banyak makanan/minuman tambahan telah ada di pasaran khas untuk ibu yang menyusukan anak. Baru-baru ini I berpeluang untuk mencuba sendiri Nutrisi tambahan untuk ibu yang menyusukan anak iaitu MOEDER. I memang A big fan makanan/minuman produk berkualiti serta boleh menambahkan tenaga dan dapat melakukan pekerjaan tanpa letih dan lesu.

Memandangkan I baru 3 bulan lepas melahirkan anak yang kedua, I memang banyak kehilangan tenaga setiap kali menyusukan anak, kadang-kadang rumah tunggang terbalik biasalah banyak berehat dari mengemas rumah.

I bukan menyusukan seorang anak - tapi menyusukan yang sulung dan yang kedua, memang betul mencabar ye bila perlu menyusukan dua orang anak. Walaupun yang pertama sudah 3 tahun lebih tapi saya tetap yakin dengan susu ibu jauh lebih berkualiti dari susu formula terutamanya untuk budak-budak kecil. Imunisasi yang kuat dalam susu ibu sangatlah diperlukan untuk kanak-kanak ni.

Bila menyusukan anak, ibu kena ada mood yang baik untuk menghasilkan susu ibu yang berkhasiat dan berkualiti bukan semata-mata minuman tambahan sahaja.

Selain dari pengambilan makanna/minum tambahan, ibu-ibu yang menyusukan anak jangan lupa jua kerapkan menyusu anak serta pam payudara bagi menggalakkan pengeluaran susu ibu yang banyak.

TIPS : Kalau makan apa-apa bentuk makanan/minuman tambahan pun kalau tiada rangsangan pengeluaran susu pun tidak berguna juga, jadi bertabahlah dalam memperbanyakkan susu ibu dengan kerapkan menyusukan bayi anda.

 

Ini adalah MOEDER yang berwajah baru, packaging baru sudah ditukar bagi mengelakkan kekeliruan/penipuaan produk sila beli MOEDER dari agen yang sah.


Banyak kandungan yang bernutrisi serta makanan sunnah yang dikombinasi dalam 1 Jar MOEDER ini : Antara bahan utama ialah susu kambing dimana kebanyakan kita tahu yang susu kambing jauh lebih berkualiti dari susu lembu malahan susu kambing juga memperkuatkan sistem imunisasi untuk para ibu yang menyusu, bagi ibu yan hamil MOEDER ini sangat digalakkan untuk membentuk janin yang lebih sihat dan kuat terutamanya dalam pembentukan tulang.


Hanya 1 scoop diperlukan untuk 350ml air suam/bersih. Jangan bancuh dengan air yang panas kerana boleh menyebabkan kekurangan/menghancurkan nutrisi yang baik.

Sebolehnya sila bancuh dalam shaker supaya MOEDER tidak menjadi ketulan. Dan oncang sehingga menjadi ala-ala style milkshake atau stir with spoon sampai hilang ketulan.

1 scoop sahaja sudah mencukupi jangan terlebih pula sebab nanti rasa pahit. I pun tak tahu kenapa rasa dia macam tu kalau terlebih dari 1 scoop mungkin sebab ada kandungan herba yang pahit barangkali. Kalau 1 scoop dan buat style  milkshake rasa macam minum teh tarik tapi MOEDER jja lebih berkhasiat dari Teh Tarik la. Hehe.

 

Antara kebaikan yang boleh dapat dari MOEDER :
  1. Meningkatkan kesihatan ibu mengandung
  2. Meningkatkan imunisasi bayi ( ibu kena minum bukan anak ye )
  3. Melindungi kandungan ibu dan bayi.
  4. Meningkatkan kandungan kalsium dan zat badan besi dalam badan. ( Kalau nak tahu hari-hari badan kita akan kehilangan kalsium jadi tak boleh skip semua makanan kesihatan ni )
  5. Sesuai sangat untuk para ibu yang merancang untuk hamil sebab ada kandungan merangsang kesuburan seperti habastus sauda, madu dan kurma.
 
Gambar atas ni packaging lama bukan produk tiruaan ye.

 

Cuba tengok antara kandungan bahan yang terdapat dalam MOEDER. Lengkap dengan pemakanan sunnah serta OMEGA3. 

Antara ibu-ibu yang menyusu dan wanita yang mencuba sendiri produk MOEDER.
Bukan sahaja beranak ramai tapi kecantikan tetap dikekalkan terutama sekali I. 
hehe. 


Bukan mama sahaja approved anak-anak pun approved especially yang sulung tu, kadang-kadang I minum MOEDER kasi dia minum juga. Sama-sama dapat khasiat dan sihat.

Cara pengambilan MOEDER : 
Bancuh menggunakan air suam (25ml) 1 scoop. 1 scoop siang dan 1 scoop malam sebelum tidur. Elakkan pengambilan kaffein. 

Harga susu MOEDER : 
 RM159 (Semenanjung Malaysia) RM169 (Sabah/ Sarawak) 

Untuk Maklumat Lanjut dan Testimoni : 
Facebook : MOEDER 
Instagram: MOEDER 
Telefon : 010-4042769 

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸