FULL DETAILS : RM239.00 Harga Promo untuk Nescafé barista + 1nescafe gold blend + 1 Nescafé refill pack pada 14 September 2016

6:28 AM


Hi semua !
Syafiera here again !

Harini I nak cerita details pasal Nescafe Barista Machine. Sebuah mesin kopi yang tersangatlah elegan dan sesuai untuk gaya masa kini. Tahukah anda hampir 70% Rakyat Malaysia dewasa berumur di antara 25-36 tahun mengambil kopi setiap pagi dimana 71% hidup di persekitaran yang urban? Dan my husband one of them. Usually before ada mesin kopi Nescafe Barista ni hanya kopi biasa sahaja dapat buat, bancuh kopi dengan air panas tapi tak ada lah 'bubbles' halus. Sejak ada mesin kopi ni hanya refill air+Kopi Nescafe Gold and then just push button sahaja terus boleh dapat 5 jenis menu air kopi.

Mesin kopi kini semakin moden dan canggih sekali gus melengkapkan gaya hidup seisi keluarga pada era ini. Sekarang isteri or mak, tak perlu rungsing nak panaskan air dan bancuh kopi tau. Dengan wujudnya inovasi untuk mengurangkan penggunaan pendapatan tambahan maka terciptalah mesin kopi Nescafe Barista ini. Lebih daripada 100 cafes dibuka setiap tahun untuk mendefinasikan pengalaman bersama kopi dari tradisional ke moden sehingga cafe kopi yang stylo mengalami kerugiaan lebih daripada >500 SKUs.

Tiba masa untuk kita abaikan Cafe yang stylo ni sebab dengan adanya Mesi Kopi Nescafe Barista ni ianya sudah termaktub sebagai 'niche' dan tungu sehingga ianya berkembang dan sudah masa untuk kita semua menjadi ketua dalam dunia yan semakin trend ini !


NESCAFE GOLD BLEND ialah 'freeze dried coffee' dengan penggunaan teknologi yang sangat premium dan diperbuat daripada Kopi Arabica & Robusta yang berkualiti tinggi. Mempunyai aroma yan sangat harum dan menenangkan. Terdapat banyak manfaat dalam pengambilan kopi :
  1. Dikatakan boleh mencegah penyakit
    Katanya dengan pengambilan kopi 1-3 cawan boleh mencegah risiko penyakit diabetes, mencegah kanser payudara sebanyak 40%, mencegah penyakit parkinson sebanyak 80% dan dikatakan boleh mengecilkan saiz payu dara juga !
  2. Mencegah Stroke !
    Pengambilan 1 cawan kopi boleh mencegah penyakit stroke 25% mengikut kajian di Korea manakala di Finland pengambilan 4 cawan kopi sebanyak 12% !
  3. Anti-oksida yang tinggi
    Melawaskan perut dan mengurangkan rasa mengantuk !
  4. Kemampuan Kognitif sangat memberangsangkan.
    Dengan meminum kopi denan kadar yang betul boleh menjadikan seseoran itu peka dan fokus untuk melakukan kerja harian contohnya ketika buat kerja pada waktu malam!
Jadi, jangan skip minum kopi lagi lepas ni ! Tapi kena ingat ibu mengandung dan ibu yang menyusukan anak kena kurangkan pengambilan kopi ya sebab kopi ni ada fungsi detox !

Gambaran keseluruhan 'NESCAFE BARISTA MACHINE'
Okay dah tahu definisi tentang mesin kopi dan kebaikan kopi, jadi I nak perkenalkan pada anda semua sebuah mesin kopi terbaru daripada Nescafe iaitu 'NESCAFE BARISTA MACHINE' dan Kopi terbaru iaitu 'NESCAFE GOLD BLEND BARISTA.'

Gambar Rajah 'NESCAFE BARISTA MACHINE' yang lengkap

Ini adalah 'NESCAFE BARISTA MACHINE' Container, so boleh letak kopi 'NESCAFE GOLD BLEND BARISTA.' dalam bekas ni tau, ingat hanya kopi jenis deep-freezee yang sesuai tau bukan yang jenis serbuk tu nanti tersumbat weii !

Tempat letak air dalam 'NESCAFE BARISTA MACHINE' - water tank, letak air yang ditapis atau air biasa sahaja tak perlu letak air panas.


Antara 'NESCAFE GOLD BLEND BARISTA' yang terhasil dari 'NESCAFE BARISTA MACHINE'

So kopi tengah buat kerja dia, all you need to do wait patiently okay !

Kalau nak bersihkan 'NESCAFE BARISTA MACHINE' ni hanya keluarkan yang ini sahaja tau. bersihkan yang kat dalam ni sahaja. ada berus provided tak silap.

 

5 Jenis kopi yang terhasil dengan 'NESCAFE BARISTA MACHINE'
  1. Espresso
    hanya 100ml air
  2. Lungo
    hanya 200ml air
  3. Americano
    hanya 250ml air
  4. Cappucino
    hanya 300ml air termasuk 60ml susu
  5. Latte Macchiato
    hanya 300ml air termasuk 50ml susu
Tadaaaa, my kopi dah siap, so let's DRINK COFFEE guys at my home !

Jenis 'NESCAFE GOLD BLEND BARISTA.' yang direkomen digunakan ataupun hanya kopi yang jenis deep freeze tau yang lain-lain tidak digalakkan nanti mesin tersumbat ! dan WARRANTY tak cover ye kalau ada bahan lain selain dari 'NESCAFE GOLD BLEND BARISTA.' sahaja. TAKE NOTE !

Sila beli di sini : 

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸