Si rabun Jauh perlukan kaca mata yang bergaya | A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda

9:50 AM


Hi semua !
Syafiera again !
Ingat tak ? Last time I ada buat tinjauan di A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda hari Khamis lalu 1September ? Fuh meriah sangat, kali ni I terpaksa bawa anak-anak join I ke event, memang tak ikut protokol tapi what to do husband kerja so I kena la bawa anak-anak I, lasak juga si abang tapi nak buat macam mana ? Mama sabar dan tabah je la, dia nakal memang kena cubit la, haha.

Okay back to the main point,

A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda kini telah mempunyai cawangan terbaru di Alamanda termasuk lah di The Mines. I memang pengguna spek mata, di sebabkan I rabun jauh memang selalulah I visit kedai optometri.  Tapi A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda kali ini sangat menarik kerana  ianya memberikan promosi #kawkaw malahan terdapat pilihan jenama yang popular dan dari Korea pun ada.

Jadi bagi anda yang ingin mencari spekmata yang berkualiti tinggi, bergaya dan menawan. A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda adalah tempat yang sesuai untuk anda. Sempena pembukaan cawangan A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear baru di Alamanda memang banyak harga promosi sehinga 30%  dan harga spek mata pada second prize sehinggalah RM99.


Cawangan A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda baru sahaja dibuka, dan paling best ianya hanya bersebelahan kedai Emas, Dunkin Donut dan Mcdonalds ! Memang strategik, senang nak cari dalam Alamanda tu !

A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda sebenarnya bergabung dengan Jenama cermin Mata OWL. Jadi memang bila masuk ke dalam Kedai optometri A-Look Eye Wear anda akan dapati banyak kaca mata jenama OWL eye-wear.

Staff di A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda pun kebanyakan memang Friendly malahan Handsome juga ! So, anda perlu bertanya lebih lanjut pada mereka jika anda mempunyai masalah mata ataupun anda inginkan pendapat dalam pemilihan spek mata.


So I sempat mencuba pelbagai spek mata yang berjenama. Ada sampai ribu-raban dan memang high quality lah. Terdapat juga spek mata yang elastik, walaupun ditarik tetap tak patah, kagum dapat lihat ! I memang suka spek mata berjenama bukan sebab I kaya atau nak show off tapi ianya mendatangan confident bila dapat pakai spek mata berjenama, malahan spek mata berjenama ni selalunya mereka hadir dengan UV Protection dan menampakkan wajah anda cantik seperti di dalam FRAME.


A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Alamanda mempunyai perunding pakar optometri yang sangat profesional iaitu Mr Lee Jin Tzer, beliau adalah pakar dalam bidang Optometri yang perlu anda ketahui dan anda perlu refer pada beliau jika anda perlukan pendapat dari profesional. Antara pencapaian telah beliau diterima sehingga kini :
  1. AXISMATICS-ABDO Best Full Time Student Award - Tahun 2003
  2. OPSM-AXISMATICS FBDO-Top Student Award Year - 2003 Tempat Kedua
  3. Hans Stepper Prize in Best Overseas Student Year - 2003
  4. Distinction Grade in Eye Refraction Examination
Beliau juga adalah Owner pada A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear di Alamanda dan juga The Mines. Beliau tidak kekok berkongsi ilmu dan menerangkan satu per satu jenama produk spek mata yang ada di dalam di Kedai Eye Wear beliau.

Jom KITA TERJAH Kaca mata apa yang ada di A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear yang bakal membuatkan anda terpesona dengan setiap inci rekaan yang ada di kedai optometri ini.



Rebel Eyewear
Jenama ni memang sangat common rekaan bagi mereka yang mempunyai masalah penglihatan mata, tapi ianya juga menampakkan seseorang itu nampak bergaya, SMART, dan nampak 'Nerdy'. Anda boleh menggayakan dengan gaya tersendiri dengan hanya tambah RM99 Anda boleh upgrade tinted lenses.


Le Cooper EyeWear
Bagi mereka yang sofikated, kacamata dari Le Cooper ini sangat sesuai digayakan ketika musim 'summer.' Jenama yang tidak asing lagi di Malaysia. Le Cooper diperkenalkan semenjak dari tahun 1908 di sekitar Eropah dan telah dijual secara meluas di seluruh negara pada 2013.


OWL Eyewear terbahagi kepada 4 kategori :
  1. Fashionista
    Ianya sangat colourful dan outstanding
  2. Executive
    Klasik tapi elegan
  3. Weekenders
    Untuk mereka yang kasual dan chic
  4. Rebel
    Gaya Retro dan Bold


OWL Eye wear ini mempunyai visi 'Obsessed With Look' dimana ianya mempunyai 'Korean' inspirasi dengan rekaan bentuk frame yang mendatangkan kepuasan bagi setiap pemakai dari golongan remaja. OWL telah wujud apabila terdapat ramai FASHIONISTA di luar sana yang mementingkan gaya cangih selain daripada penggunaan yang selesa dengan perlindungan dari sinaran cahaa matahari.

OWL telah diasaskan pada tahun 2014 untuk memberikan 'prescription glasses,' 'sunglasses' dan juga 'non-prescription polarized sunglasses' dalam satu harga untuk kekal bergaya. High kualiti acetate, metal, titanium dan TR90 semuanya di import dari Korea.


Antara OWL Eye wear yang menjadi idaman hati, harga pun agak affordable dan jauh lebih murah dari kaca mata jenama lain ! Bergaya dan klassy kalau pakai kaca mata dari OWL tau !

OWL bukan sahaja kaca mata namun ianya mempunyai seni tersendiri untu menjadikan pemakai nampak lebih terpesona !


Super Dry
Selain itu, SUPER DRY Eye Wear juga adalah salah satu jenama kaca mata yang bakal membuatkan si pemakai nampak lebih eksotik dan juga mewah ! 30% diberikan untuk anda di A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear. SUPER Dry ni adalah kaca mata yang di gabungkan dengan Vintage Americana dan Japanese dengan grafik di inspirasikan dengan gaya British.


Kaca Mata Super Dry terdapat 2 jenis iaitu
  1. WayFarer Sunglasses
  2. Aviator Sunglasses 
Dan mempunyai 5 warna dari hitam, coklat, jernih, ungu dan juga warna keemasan.


A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear juga menwarkan kaca mata berjenama yang lain seperti COACH, BurBerry, MARC JACOB, Burberry dan sebagainya.





Contact Lenses
Terdapat pelbagai jenis contact lenses bagi mereka yang kurang gemar akan penggunaan kaca mata malahan bagi mereka yang suka bergaya dan inginkan anak mata nampak berwarna, contact lenses adalah yang paling sesuai ! Ada Fresh Kon dan Blincon !

CONTACT LENS PROMO !
  1. Alluring Eyes ( Monthly ) : RM50/Box RM160/4 Boxes
  2. BLINCON 88 ( Monthly) RM40/Box RM100/3Boxes
  3. TRILOGY RM40/Box RM 99/3Boxes
  4. CLEAR LAB 1 DAY COLOUR LENS (10PIECES) RM45/BOX RM70/2BOXES
  5. Air Optix RM59/Box RM177/4BOXES
  6. BAUSCH AND LOMB SOFLENS 59 RM43/Box

So I dapatkan BLINCON ni di A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear RM45/box I beli 2 boxes dapatlah RM90. Babe I selesa gila pakai BLINCON Contact Lenses ni !


I punya kaca mata memang ada HOYA ni, sesiapa yang suka menatap komputer, tablets ngan TV malam-malam, kaca mata korang memang wajib ada HOYA ni.  Dia ada 'Reflection Protection,' Tahan cakaran, Moisture and smude repellent dan ada Blue Light Protection ! Kalau untuk penggunaan lama meman sesuai lah ada HOYA dekat kaca mata korang. Bila menatap komputer dia bantu mata korang dari terkena radikal bebas dari pancaran cahaya.


Bagi yang jenis sukakan seni pada contact lenses keep boxes, ataupun penggelap cermin mata yang ada corak yang menarik A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear ada jual tau ! Range harga antara RM10 ke RM20 je.

Last not least ! A-LOOK Eye-Wear & O.W.L Eye-Wear Buat Promosi untuk OWL Eye wear all-in one price ! I rasa I nak pergi buat lagi sekali, kali ni I nak pergi cari frame yang cantik dan nampak bergaya. Hehe ! I tak tahu nak pilih yang mana sebab banyak kaca mata yang menarik !


Siapa kenal pemain badminton dari China, iaitu Lin Dan, beliau ni adalah salah seorang duta A-LOOK eye wear tau, and salah satu kaca mata ada signature khas dari LinDan !

Bagi mereka yang berminat dan ingin tahu maklumat lanjut, 
A-Look EyeWear @ Alamanda Putrajaya
Lot LG-08 Lower Ground
Alamanda Shopping Centre,
Jalan Alamanda, Precinct 1,
62000 Putrajaya,
Wilayah Persekutuan

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸