LEMON, MADU,GLUTA ALOE VERA dan COLLAGEN dari epal hijau terdapat dalam Putri Jeliyta Set Skincare ?

6:17 AM


Hi, Assalamualaikum to ALL my readers.
Semingu lalu, I berpeluang mencuba sendiri SKINCARE PUTRI JELIYTA untuk tengok sama ada ianya serasi atau tidak dengan Kulit I. So far so good. Skincare ni lah paling simple, ringkas untuk dibawa kemana-mana.

Siapa taknak cantik kan ? I memang salah seorang wanita yang sudah beranak dua memang suka nampak cantik dan kelihatan Glam-glam gitu. Bagi saya kecantikan kena jaga memandangkan zaman sekarang orang tak suka nampak selekeh-selekeh kan ? Bila cantik baru daya tarikan dan keyakinan tu tinggi tak adalah rasa DOWN memanjang.

Pengasas Skincare Set Putri Jeliyta
Putri Jelyta set skincare ni diasaskan oleh Yus Afina Binti Mohd Zawiwah di bawah anak syarikat AFINA BEAUTY SECRET. Dari muda lagi, pengasas sudah mula menjinakkan diri dalam pelbagai bidang bisnes seperti mempunyai Laundry milik beliau, spa dan produk kecantikan. Putri Jeliyta ini dinamakan sempena nama anak pertama beliau dimana Afina Beauty Secret sudah terkenal sejak dari tahun 2014 lagi dengan produk Cocoa Fiber Collagen, Afina skincare dan juga Maca Cappucino Collagen.

Kilang produk kecantikan ini berada di Kelantan. Produk Putri Jeliyta diasaskan dengan bahan semulajadi seperti Lemon, Madu, dan collagen dari buah epal Hijau. Lemon menjadi bahan asas kerana ayah kepada pengasas telah berjaya menanam lemon dan ianya berhasil. Dari situ bermulalah idea pengasas untuk menghasilkan produk berasaskan lemon dan juga bahan semulajadi. Kilang bertaraf GMP 100% Buatan Malaysia dan sudah mempunyai Sijil KKM BP 2210300041242602.

3-in-1 Skincare Set Putri Jeliyta
Pengenalan dan Kelebihan Produk Putri Jeliyta 3-in-1
Putri Jeliyta Skincare ni terdapat 3 items iaitu Sabun, serum dan juga bedak asas. Skincare ni berasaskan bahan semulajadi. Bahan utamanya adalah seperti lemon, madu, gluta aloe vera dan kolagen dari buah epal hijau. Terdapat campuran vitamin C yang boleh membantu mencerahkan kulit dan membantu meremajakan kulit wajah dengan membekalkan vitamin yang cukup untuk kulit termasuklah vitamin E.

Antara kelebihan yang boleh anda rasai selepas menggunakan skincare set Putri Jeliyta ialah ianya sangat berkesan untuk memperbaiki sel- sel kulit mati agar kelihatan lebih cerah berseri, lembut dan gebus gebas. Liang pori menjadi semakin kecil dan halus. Jerawat dan jeragat beransur hilang dan pudar. Bagi yang kulit berminyak produk ini sangat sesuai untuk mengurangkan minyak berlebihan pada wajah. Muka menjadi tegang sekali gus mengurangkan kedutan pada wajah. Ianya tidak mengeringkan kulit malahan mengekalkan lembapan dan dalam masa 5 hari anda sudah boleh nampak perubahan pada wajah.

Lemon adalah bahan yang sangat sesuai untuk mengeringkan jerawat manakala madu dapat menghalang dan merawat jangkitan bakteria dan virus.

Produk Skincare Putri Jeliyta ini adalah 3 dalam 1 untuk mengembalikan keremajaan kulit wajah dan merawat serta menghindarkan kulit anda daripada masalah-masalah kulit.

SOAP Putri Jeliyta - Cuci Terus Jelyta
Sabun pencuci muka Putri Jeliyta.
Bau sabun yang harum dan mempunyai hasil buih yang cukup banyak untuk diurut pada kulit wajah. Semasa I bersihkan wajah I dengan sabun ni, I dapat rasa kulit mula terasa sangat bersih bebas dari kotoran. Kulit menjadi tegang dan wajah sangat segar dan lembut. Bau seperti lemon, kulit nampak lebih cerah. Paling best sabun ni ada kolagen yang boleh buatkan kulit nampak kekal muda 24/7. Jerawat yang berada di bawah bibir pun mula mengecut. Liang pori pun mula terasa halus dan nampak lebih kecil. 1st basuhan wajah dengan sabun ni buat kulit nampak sangat-sangat muda dan sangat cerah. So far So good.

Kulit terasa Bebas dari sisa kotoran dan sangat segar !
Serum Putri Jeliyta - Sapu Terus Jeliyta
Serum Vitamin C Putri Jeliyta
Serum ni bagi I sangat menarik sebab ianya umpama 10-in-1 functionality tau, tak perlu sudah krim malam atau pelembab muka, 1 serum ini sudah mencukupi ! First thought masa I applied on my face, I rasa cecair tu macam jeli yang pecah jadi water terus menyerap masuk ke dalam wajah masa melakukan urutan wajah.  Paling menarik serum ini kaya dengan campuran Vitamin C yang tinggi sekali gus membantu menghasilkan kulit yang sangat cerah dan dapat prevent masalah penuaan. paling I suka ianya mempunyai formulasi yang tidak mengeringkan kulit dan tidak berminyak. Ianya mudah menyerap ke dalam kulit di samping itu boleh merawat masalah kulit terbakar akibat berada di bawah cahaya matahari terlampau lama. Ianya juga membantu memulihkan lingkaran gelap bawah mata. Tak percaya? Tengok wajah I di bawah. Kedutan bawah mata pun berkurangan tau.
 
So far So Good, serum yang tidak melekit, tidak
berminyak dan menyerap cepat ke dalam kulit !
Foundation Putri Jelyta - Cuit Terus Jeliyta
Putri Jeliyta Foundation(krim siang/foundation muka)
Bedak asas ini pun dah cukup tak perlu pakai krim siang. Ianya sangat harum bau seperti buah-buahan. Ia sangat sesuai digunakan selepas cuci wajah dan selepas pakai serum dan sebelum pemakaian makeup. Ianya bertindak sebagai asas untuk buat muka nampak glowing dan warna kulit yang sekata. Membantu mengecilkan dan menutup liang pori di wajah disamping merawat dan tidak mengeringkan kulit wajah. Kulit nampak lebih cerah selepas penggunaan bedak asas ini dan ianya menghalang sinaran matahari menggelapkan kulit kerana terdapat SPF. Makeup akan menjadi lebih tahan lama denan pengunaan bedak asas ini.

Baru pakai Foundation je muka nampak sangat
Glowing dan Liang Pori langsung tak nampak.
Thank you for saving my day !
Rupanya bukan hanya skincare, Putri Jeliyta juga terdapat Lipstick juga. Lipstick yang sangat comel dan warna yang sangat sesuai untuk semua jenis kulit dan warna. Lipstick Pinky Jelyta yang Gorgeous Lover Jeliyta mempunyai 2 warna iaitu Matte dan Pink.

Pinky Jelyta Lipstick - Pink
Pinky Jelyta Lipstick - Matte
I campur kedua-dua warna, memang sangat awesome lah !
Kelebihan Pinky Jeliyta Lipstick (Matte/Pink)
Ianya diformulasikan dengan bahan semulajadi seperti Lemon, Madu, Aloe Vera, dan Collaen dari Buah epal hijau dan bebas dari minyak. Mengandungi madu sebagai bahan pelembab dan tidak mengeringkan bibir langsung. Betul sangat sebab bibir I sangat lembab dan tidak kering, walaupun I remove the lipstick from my lip, bibir I tetap nampak mungil gitu. Warnanya sangat pink dan satu lagi ala-ala nude color itu.  Walaupun I tak pakai Makeup tapi dengan mengenakan lipstick ini pada bibir muka I tetap nampak berseri sangat. Lipstick ini sangat selesa pada bibir sebab tak terasa kerin langsung. Warna lembut dan jua creamy sangat-sangat. Boleh dikatakan lipstick ini setaraf dengan jenama antarabangsa. Bagi pengguna yang beragama islam, lipstick ini boleh dibawa dalam solat tau.  Harga pun sangat mampu milik.

Jom Tengok Video Di bawah

Are you guys HOME yet ? Mandi mandi cuci muka cuci wajah cantik cantik malam walau di rumah. I nak introduce new skincare dari Malaysia... iaitu @putrijeliyta .. @dhiavivadea basic skincare 3 in 1.. Putri Jelyta Soap.. Cuci terus jelyta.. Putri Jelyta Serum.. Sapu terus jelyta.. Putri Jelyta Foundation.. Cuit terus jelyta.. Pinky Jelyta Lipsticks.. Gorgeous Lover Jelyta.. 1st thought.. very simple and easy steps Cuma cuci..pakai serum.. pakai foundation.. terus ready je.. Sabun tu bantu cuci kotoran dekat wajah.. lepas pakai muka jadi tight jadi tegang.. nampak macam shining a bit..bau sabun harum.. hasil buih banyak.. Lepas dah cuci muka terus pakai serum.. serum tu bila sapu dia kena massage kulit wajah dulu sampai meresap.. later no more stickiness... skim jadi sangat lembut and pores jadi halus.. Later terus pakai foundation. . Foundation tu not bad la dapat cover parut jerawat and buat kulit nampak glowing.. paling best sapu sikit je dia tak rasa berminyak langsung... sesuai pakai sebelum letak mekap tebal2.. dia kasi tahan lama Makeup. . @afinabeautysecret Lepas dah setel basic... pakai Lipsticks Pinky Jelyta. . I Ada 2 warna satu Nude satu Deep pink yo.. not bad gabung warna... nampak macam Kpop style dah. HahA. . So far so good.. I Baru cuba harini .. later I update about this product in my blog. .. #putrijeliyta #misiviral #blogger #mommyblogger #BloggerMalaysia #foodblogger #iger #igersmalaysia #hululangat #KualaLumpur #selangor #Malaysianblogger #Malaysia #syafierayamincom #skincare #skincaretreatment #productreview #makeuplovers
A video posted by Syafiera Yamin (@syafiera_yamin) on

*PS* : Produk Ni so far so good untuk Kulit I, tapi ianya bergantung pada kesesuaian kulit, kesannya mengikut jenis kulit masing-masing. Kalau sesuai boleh teruskan, kalau dapat kesan yang tak diingini boleh stop penggunaan.

Harga Skincare Putri Jeliyta
  • Harga jualan rm130 
  • Harga promosi RM120
  • BELI 2 SKINCARE RM200 FREE POSTAGE
  • BELI 5 SKINCARE RM480 
  • Terbuka untuk agent dan stokis diseluruh malaysia
Harga Lipstick Pinky Jeliyta Lipstick
  • HARGA JUALAN RM60
  • Harga promosi 1 lipstick RM55
  • 2 lipstick RM100
  • Agent stokes pengedar diperlukan
PROMOSI HUJUNG TAHUN -
BELI SET SKINCARE PUTRI JELIYTA + BELI SATU LIPSTICK RM150 FREE POSTAGE

Macam mana I punya review ? Anda suka, anda nak cuba sendiri produk ni ?
Mana nak dapatkan produk ini? Anda boleh membuat pembelian secara Online di :
Instagram : @PutriJeliyta

ataupun

Whatsapp/SMS : 017-8455584/012-3100571
Boleh dapatkan juga di
pemborong/pengedar/stokis/aen/dropship sah Putri Jeliyta
Walk in di HQ Putri Jeliyta

Unit G-01, Blok E,
Apartment Residensi Bistari,
Jalan Ukay Bistari,
68000 Ampang Selangor.

Berminat untuk menjadi STOKIS/AGENT/PENGEDAR 
  1. Sila WHATSAPP 012-3100571
  2. Putri Jeliyta wujud pada 1/10/2016
  3. Mula jual daripada bulan OKTOBER 2016
  4. Mula dengan SABUN PENCUCI MUKA PUTRI JELIYTA
  5. Selepas sebulan baru start menjual SET SKINCARE PUTRI JELIYTA dan PINKY JELIYTA(lipstick)

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸