Party Mummy Blogger bersama 100comments.com di Bucket B Cafe The School Jaya One

5:50 PM

DOTS-DOTS PROPS FOR TANGKAP GAMBAR
 

Last  2 weeks ago, I sempat attend a Party Mummy Blogger di Bucket B Cafe The School Jaya One. Cafe ni baby and kids friendly, mereka menyediakan tempat anak-anak untuk bermain sambil menikmati makanan ala-ala pastry dari mereka. Paling seronok ianya mempunyai latar belakang yang menarik untuk sesi Bergambar bersama anak-anak, rakan dan keluarga.

PLAYGROUND SECTION FOR THE KIDS
TRAIN RAILWAYS FOR THOMAS & FRIENDS FANS

STARTER- EXERCISE TIME
Majlis telah dimulakan dengan aktiviti senaman seperti Chicken Dance dan STRESS- RELEASED movement supaya parent yang stress stress berada dalam keadaan bersemangat dan tenang untuk majlis kali ini. Dengan mengunakan IPOD tag parent sekarang tak perlu rasa stress tapi dapat lepaskan tekanan denan aktiviti menari.

THE CHILDREN'S HOUSE
Kami telah diberi penerangan mengenai sekolah untuk anak-anak supaya menjadi lebih cerdik dan bijak. Kanak-kanak di sekolah ini diberi perhatian yang penuh dalam mengorak langkah untuk belajar tanpa ada halangan. The Children's house with Montessari sejak dari 1986 kaki sebuah sekolah swasta yang sudah beroperasi selama 30 tahun. Selama setahun Malaysia akan menyambut pelbagai perayaan jadi di sini sekolah ini akan memberikan peluang kepada anak-anak untuk mengenali tradisi masyarakat di Malaysia.

DR SAM'S BIO
Miss Adeline Yap menerangkan menegnai produk ubat gigi Dr Sam's Bio yang bebas dari Fluoride dan juga bahaya FLUORIDE kepada sistem tubuh seseorang, Kebanyakan barangan produk mempunyai bahan yang bertoksik dan fluoride akan memberi kesan buruk dalam jangka masa panjang. Google tentang keburukan Fluoride.




Delicious Chocolate Eclair
This is seriously my favorite pastry so far, luar coklat dalam pun ada more creamy chocolate. It's really good and my son really like it too.

Banofee Tarts
Pastry ni reminds me of cheese tart but on top dia sangat light haha. So far so good tau.

EGG MAYO SANDWICH
Sandwich stuffed with e, may and cheese, Okaylah hilang rasa lapar tau.

FRUIT TART
Hmm, macam dessert dah, so yummy, sweet memang tantalizing my bud tau.

MY FOOD PORTION
So far these all my favorite, I suka sangat dengan Nasi Lemak dia, sambal memang sangat sedap. Sangat sesuai dihidangkan as a main food tau, my son suka nasi lemak ni sedap sangat. ;)

THOSE HAPPY FACES !
Semasa ibu-ibu sedang berada dalam sesi, kanak-kanak sangat happy bermain bersama-sama malahan mereka tidak bosan dengan permainan yang ada di B Bucket Cafe ! Memang sesuai adakan parti di sini ;)

100comments.com telah menyediakan GOODIES serta sample yang sangat menarik untuk para jemputan yan hadir. Kebanyakan produk sangat baby friendly dan bebas bahan berbahaya.

EGO Gentle Wash + Gentle Cleanser
Ego telah direkomen oleh pakar dermotologis untuk mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif dan menhidrasikan kulit yang kering. Paling menarik produk ini bebas dari sabun, bebas warna, pH yang seimbang, bebas dari Prophyle Glycol , bebas lanolin dan sangat lembut pada wajah. Sangat efektif untuk membersihkan wajah dari kotoran dan habuk. I've tried memang sangat senang bawa travel sebab dengan sample mini size ni. Plus Ianya memang bersihkan wajah tanpa jadikan kulit kering. I memang sangat rekomen untuk yang ada masalah kulit.

EGO Purifying Mask + Royal White
EGO QV Face Purifying face sangat membantu untuk mengembalikan kulit yang sihat terutama sekali untuk yang mempunyai masalah kulit sesitif ianya adalah topeng muka yang kaya dengan tanah liat, paling best dia bantu kurangkan pengeluaran sebum.

Royal White Instant White SPF 15 ni dia mencerahkan kulit dengan cepat plus masa sapuan pertama kulit sangat ketara cerah berbanding kulit yang lain.ianya tidak melekit dan cepat menyerap. Lepas dah pakai boleh cuci wajah dengan selepas pengunaan. I keluar pakai krim ni je wajah tetap nampak cantik tau.

Cosmoderm Sample Size for Hygiene DAN FACE WASH
I dah tried sendiri Cosmoderm manjakani, sangat lembut pada bahagian private part plus rasa segar dan bersih. Ianya membantu juga mengawal dan menghalang pembiakan bakteria sekali gus membuatkan kita rasa selesa dan terasa bersih juga. Cosmoderm gentle yang enzym tu once I applied on my face I dapat rasa ianya snagat lembut pada wajah I plus ianya membantu untuk mengurangkan kotoran pada wajah.feeling fresh je muka afterwards especially for post-acne skin like me.

TOPFER Baby Care Skin Oil
Woot trust me this is the baby oil skin yang paling best dan paling bagus untuk baby skin. I sendiri pun pakai baby oil ni. Ianya organik plus memang ramuannya baby skin friendly. Ianya membantu melembutkan kulit bayi I, and kalau anak tertelan sikit tak rasa ragu setiap kali dia bermain dengan botol ni. Biasalah budak-budak kan ? Waktu pakai diaper mesti ada barang yang dia nak pegang kan. Dalam ni ada organic Jojoba Oil dan Organic Olive Oil. Sekali gus buat skin lembut, lembab and haruman dia pun sangat wangi. I memang rekomen untuk kulit bayi you all.

Dr Sam's Bio Oral Care Fluoride Free
I've tried for two weeks, so far so good ! I noticed cavities and karat karat di gigi I slowly hilang dari pandangan, Plus no Fluoride ingredients ! I guna saiz yang sangat kecil untuk gigi anak I. Not bad dia bantu clearkan yellow stain on my kids teeth. I punya gigi sekarang boleh nampak macam sparkling white dah. Gigi I rasa sangat bersih than before. I suka tootpaste ni sebab tak ada kandungan pelik-pelik plus dia eliminates bakteria dalam mulut dan buat bau mulut sangat harum dan bersih. I rekomen sangat untuk mereka yang suka hisap rokok atau minum kopi cuba sendiri ubat gigi ni.

STAEDLER LUNA + STABILO
Can you believe I dapat banyak warna-warna ni dalam goodie bag I ? Haha. Now my kids boleh mewarna with unlimited colours on his activity book. The warna so intense , pekat and memang very pigmented plus non-toxis tau. Later my son and daugther boleh jadi artis yan pro dengan adanya warna-warna dari Luna dan Stabilo.

So far everything in my goodies bag mostly vouchers and plus I won a lucky draw for Eye specialst check, tak try lagi sebab I kinda busy these weeks.

Thank you for reading guys, stay tuned for another produt review coming ahead !

For your information, sila lah layari :
http://100comments.com/

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸