Pecah Lemak & Anjalkan Kembali Kulit dengan Exilis

10:33 AM

Khamis lalu di Klinik ProCare, Wisma Life Centre, Bangsar South - I berpeluang untuk mencuba sendiri kaedah rawatan pecah lemak dan mengetatkan kembali kulit yang menggelebeh dan kendur.

Mesin Exilis
Exilis ialah frekeuensi radio monopolar yang mengunakan sistem 'heating'  untuk membantu menembus secara mendalam ke dalam lapisan sel lemak tanpa memberi risiko kulit terbakar. Teknologi inovatif ini adalah tidak invasif dan selamat untuk semua jenis kulit.

Bagi anda yang mencuba sendiri teknologi exilis ini, anda berkemungkinan besar akan dapat melihat sendiri perubahan selepas satu sesi rawatan. Sebanyak 4 sesi rawatan yang perlu dilakukan untuk melihat hasil keputusan yang maksima.

This is like my 1st time menggunakan sendiri Teknologi rawatan Exilis untuk panaskan lemak dan ketatkan kembali kulit, sebelum ni I pernah juga tengok youtube untuk kaedah fat-freezing dimana kulit dan lemak di klip dan lemak menjadi beku berbeza dengan teknologi Exilis ianya 'heating' lemak tanpa mempunyai risiko kulit terbakar.

The reason why I nak try sendiri Teknologi rawatan Exilis ni sebab after my 2nd delivery I punya tummy banyak stretch marks and then lemak di bahagian tummy sangat degil, no matter how many times I buat sit-up my tummy still looks bloating. So why not I give a try heating my lemak and wishing for a sexy curvy later and soonest !

Once I dekat Wisma Life Centre, Klinik Procare at Level 2, So I met Doctor Sharon one of the Doktor pakar dermatologist, she explained to me about Elixis technology dan suggested I lakukan kaedah ini selama semingu 1x untuk 4 sesi rawatan.

Bilik Rawatan
Rawatan dilakukan di Tingkat 4, before the treatment start, Perut I kena measure dulu, so ada 3 orang staff yang handle Sesi I iaitu Felisha, Nur and Charice a new girl under Dr Sharon.

Once I was in the room, I diperkenalkan dengan mesin teknologi Exilis dari BTL. Exilis adalah mesin yang agak baru telah diluluskan oleh FDA dimana rawatanya tidak melibatkan invasif/operasi yang memudaratkan untuk membentuk tubuh badan dan mengetatkan kulit. Ia menggunakan RF Monopolar (frekuensi radio) untuk memberikan haba yang terkawal kira-kira 1-3cm  di bawah kulit. Exilis telah digunakan oleh pakar untuk menegangkan kulit dan menurangkan inci di kawasan bermasalah tingi kandungan lemak seperti leher, rahang pipi, lengan, lemak di kawasan garisan , paha, lutut, dada lelaki dan juga perut.

Manual Setting
Suhu dapat dilihat di sini


Bebola sejuk dan juga panas.

Rawatan telah dilakukan tidak lebih sehingga 1 jam. 1 sesi rawatan ialah sebanyak 6 pusingan, setiap 1 pusingan selama 4 minit 10 saat lebih kurang 6 kali setiap 30 saat. Suhu dikawal supaya tidak berlaku perkara yang tidak diingini. Semasa rawatan, penggunaan minyak mineral di sapu terdahulu sebelum proses rawatan supaya kulit tidak berada di dalam keadaan kering. 

Ianya tidak sakit cuma bahagian perut rasa panas-panas manja dan hanya berdenyut-denyut rasanya seperti buat 'hot stone massage.' Mengikut laporan, risiko ketidak selesaan adalah kecil dan hanya luka bakar yang sangat kecil dan boleh dikatakan cepat sembuh. Prosedur ini adalah selamat kerana risiko minimum yang kecil.

Namun rawatan ini boleh dilihat hasilnya secara cepat walaupun setelah selesai 1 sesi rawatan. Bergantung kepada sesetengah orang, ada juga perubahan ketara dapat dilihat setelah sesi rawatan sebanyak 5-6 kali. Rawatan akan dilakukan mengikut saiz tubuh pesakit. Mengikut doktor Sharon digalakkan rawatan Seminggu sekali untuk keputusan yang maksima.

Untuk maklumat lanjut :
Klinic Procare
Life Care Medical Centre
Tel : 03 2242 3681
HP : 013 2150681 (whatsapp)

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸