DOTA2 Female Player sudah tidak RARE untuk Tahun 2017

12:58 PM

Lol tajuk kemain, back to zaman kegemilangan main DOTA 2 sebagai seorang perempuan time 2012 is quite rare la.. ada je perempuan yang main that time but tak ramai lagi.. or dah ramai cuma masih (unknown). Btw zaman 2017 ni budak perempuan dah advanced yah semua games hardcore dah depa start conquered, like I said ingat perempuan pun tak kaki gamer ke ? So for tahun 2017 nak jumpa perempuan main DOTA2 not rare anymore.

Back then, before I was pregnant my son, I dah started play DOTA2 masa time student graphic lagi, yeah thanks to my senior Abang Nasrol Halim and Mohamad, dorang ni jangan cakap lah player yang quite power juga la, depa la dok suruh aku main DOTA2, btw time tu aku dah kahwin nak pula laki aku software engineer dia pula jenis pernah created a game time dia study dulu, korang tahu tak aku dok curi tengok result dia hahha, mak aih banyak gila A+ termasuk la subjek reka game. aku tak nak cerita details kang dia tahu mampus aku dok selongkar sijil dia.  Muehhee.

So macam mana nak main DOTA2 since ramai lak dok tanya, korang perlu ada ID STEAM okay. So dalam tu korang boleh install DOTA2. sebenarnya banyak gak game menarik dalam STEAM ni last time aku pergi VR @ Wangsa Lab more than 100 juga la, grr bila aku tengok ni ke life kaki gamer aku harap aku tak macam tu weh, hahah walaupun main game penghapus rasa bosan gitu.


Tahun 2012 ! A newbie lepas bosan main Trinity RO. lOL !

Aku hampir terlupa 1st hero aku main time main DOTA2, tak silap aku time tu aku paling suka Wind Ranger ! Lyralei, aku time tu play for fun sebab oh yeah still new babe lagipun aku tak baca pun manual nak play DOTA2, haha ! Lyralei ada 4 abilities yang aku rasa paling senang untuk aku faham maybe because dia cantik and senang lari from enemies balik terus ke base recharge hp ( aku sorang je ke suka buat gaya tu )..  Shackleshot akan ikat musuh tapi makesure dekat degan pokok,  lepas kau dah ikat kau powershot je musuh tu Lol. Kalau musuh kau tu boleh pula disable power kau... kau kena click windrun wohooooo... so far dengan abiliti ni aku dah berjaya escape la and aku akan gunakan focus power untuk tumbangkan tower... pfftt sounds fun kan ?

Belajar dari Kekalahan sebelum menemui Kejayaan ! 
Sebagai female player yang NOOB of course jangan segan mengaku kau seorang feeder, lagi pun aku suka main bahagian bottom, bila main mid konpem team nak kau fat cepat... huhuhuh btw kalau pudge ke lion ke sesuai lah kot dok tengah, eh.Janji kau pro any karakter kau main pun boleh cepat FAT.

Fun part bila LINA tersangkut dalam hutan DIRE, fuh musuh tak jumpa siot, Gila BEST !
Lina karakter ni aku siap beli set untuk dia, budak yang main DOTA ni dok jual kat aku, aku pun dah lama tak buka set apa tah dia bagi yang aku tahu aku bayar RM10. wtf !  Selalunya aku suka guna power Dragon Slave untuk hapuskan karakter enemy creeps tu haha. Cooldown sp/hp banyak kali apahal! Tapi neway Fiery Soul kena full kan dulu baru mantap skill. Tapi benda yang aku suka dengan LINA aku guna karakter ni ambil risiko dekat dengan enemy semata-mata nak guna Light Strike Away untuk stuntkan sape sape dekat... and then Kill them with Laguna Blade cuma kena ada batu biru la sebab sp cepat betul habis, grr..

Drow Ranger did WELL, GGWP !
 Banyak-banyak karakter yang pernah aku main, aku rasa aku cemerlang dengan Drow Ranger.... selalu aku on-game MESTI drow ranger ni aku nak main dulu sebab ni la karakter yang aku rasa paling senang untuk handle... seorang carry, disabler dan seorang pusher !  Drow ranger ni tak silap aku beli juga set untuk dia ni hahaha nak cantikkan Traxex punya pasal. Skill Frost Arrows, start je game aku memang aim enemy guna skill ni tak silap tak banyak pun sp dia pakai yang ni dia akan slow kan pergerakan enemy, usually skill ni memang aku selalu dapat FIRST BLOOD, pretty enough kan, bila dah macam tu mula lah team party aku semangat weii.. Paling best ada skill GUST yang boleh disable kanpower enemy huahuahua... paling penting skill ni bila team kau tengah berada dalam saat genting wei..

QOP still noob siot
QOP seksi macam Angelina Jolie atau aka Akasha seksi menggoda terliur tengok but bila menjerit fuh nyaring siot ! Tapi tak macam Sirena la, aku paling anti dengan QOP kalau enemy yang mains ebab mesti nak attack aku dengan Shadow Strike. Boleh tahan juga travel dengan kelajuan 900 juga.. but that time bila nak attack balik QOP dia blink je dia dah tempat lain kau rasa ? satu-satunya nak prevent dari scream of pain skill dia tu kau kena main karakter tusk kasi snowball kat dia zzz... sonic wave dia boleh bunuh kourier tau so pastikan kourier jauh dari pada dia huu.. :(

I made a QOP On myself using Photoshop ! :)

Mirana ! :)
Mirana, seorang puteri bulan katanya.. cantik hahaha... tapi aku paling benci kalau musuh yang pakai dia sebab aksi power sacred dia tu boleh stunt tu agak annoying siot... kalau kau tak reti main Mirana dont play konpem kena maki dengan team mate korang sebab karakter ni boleh selamatkan team mate time dalam saat genting dengan abiliti Moonlight Shadow. btw kalau kau musuh better kau duduk jauh la dari Mirana ni sekali dia starstorm boleh damage around 75%. And Mirana juga karakter paling senang untuk escape dan boleh ke hadapan degan cepat. Bonus kelajuaan dalam masa 2 saat.


Karakter aku paling suka untuk bantu team party, ni pun tak silap aku dok membeli juga set dia, aku rasa aku lebih suka dandan karakter pompuan dalam ni... ni karakter bijak ni karakter support.. aku kalau main karakter ni mesti dok support wards.. but siapa sangka nampak je cute lemah tapi once dia kuat ada potensi jadi carry kalau buat attack dari jauh...mula-mula aku lebih suka naikkan untouchable ab sebab yang ni creeps sentuh macam relax je, hehe. Sebagai karakter yang mungkin untuk emmbantu team party dia ada ab untuk healing hp karakter yang dekat dengan dia iaitu Nature's Attendants... Like I said attack enemy dari jauh,,, ab yang keempat iaitu Impetus, ni kalau enc ada perfect items yang dia pakai boleh caused damaged btw... nice one... !

Btw memang most karakter aku suka main female heroes je,, yang jantan hero aku pernah main pudge, lion, earthshaker, huskar, lifestealer, anti-mage, juggernaut and paling tak leh nak main keeper of light sebab karakter tu buat aku jadi lembik sebab dia tua hahahha ! (kejam)


BTW, sekarang DOTA2 dah famous dalam kalangan budak sekolah, even adik aku pun duduk main DOTA2, dia panggil aku noob je, dah biasa.. kawan aku yang sekarang dok dekat Paris weh kau tak nak balik Malaysia ke dok invite lagi team pt, Anna Sunshine :)

Maybe someday aku kena asah lagi skills if nak join tournament btw I play only for FUN, im so lali with Pemaki. Lol !

And then baru baru ni kan, PC aku punya power supply problem ma.. :( jadi for the temp I pergi main dekat The Pantheon, ki ki ki ki..

A noobie Hit pt mmr 4k at DOTA2 not so recently. Power supply saspek terbakar tak pe la sebab sistem lama.. babe I nak RM5k nak replace dengan Ryzen CPU ngan Radeon graphic card.. nak design balik guna ps ngan Ai. I miss my creative world so badly. Lepas ni customize PC dekat @DotaTechITEnterprise jap eh nak korek lubang duit 😢 😭😭 http://steamcommunity.com/id/syafierayamin/ Dota Influencers : Nasrul, rs boy masalahnya korang on lagi ke haha.. I tak nak support ward any longer.. 😂 pemberontak disalahfaham, ibnu as syfya, aizudin kura x kura #QueenOfPain #Dota2 #Ryzen #ProjectSoftware #Photoshop #Illustrator #GraphicDesigner #syafierayamincom #blogger #iger #igermalaysia #BeautyBlogger #Malaysianblogger #lifestyleblogger #lovetheraphy #art #artist #youtuber #clozette #influencer #like4like #comment4comment #mommyblogger #ClozetteBloggerBabes #ShopMyEnvicase #juicywasabi
A post shared by Syafiera Yamin (@syafiera_yamin) on




Anywhere : http://steamcommunity.com/id/syafierayamin/ will update more in the future :)

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸