Carta Pergerakan Bayi Buku merah

7:33 AM


Salam semua,
Laju je kan aku meng-update cerita,
Hari ni aku nak cerita pasal pergerakan bayi dalam perut aku,
Dah akhir-akhir ni,
Bayi aku kuat mengeras dan kuat la menendang perut aku yang kocik nie,
Kadang-kadang sampai aku terjerit,
haha,
Tapi tak pe la bayi tendang la mama sekuat mana kamu suka sementara masih dalam perut mama,
The reason why I cakap macam ni sebabkan,
Kalau bayi tak tendang- very risiko Oh,
Sebab melalui tendangan dan pergerakan bayi je kita tahu yang bayi kita masih hidup,
So bagi yang dah macam 30 minggu ke atas tu,
rajin-rajinlah penuhkan buku merah bahagian carta pergerakan bayi tu,
Al-maklumlah ibu mengandung cepat lupa,
Boleh ingatke hari ni berapa kali bayi menendang,
Caranya mudah je,
Start kira dari pukul 9 pagi sampai 9 malam,
Memang tak dinafikan bayi aktif waktu kita nak tidur,
tapi ni mungkin procedure agaknya,
So I pun ikut je la mana yang mampu sebab I nak sangat-sangat nak anak I lahir kat dunia ni sihat walafiat dan cukup sifat.
Macam buku saya dan jadi cam belacan dah,
cer tengok ,
Inilah hasil keje Marking saya

Buku merah aku yang dah macam belacan

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸