Tips : Cara nak lupakan orang yang kita tak suka.

7:45 PM

Hi semua, adakah anda mengalami ini semua, mula-mula kawan tapi bila lama-lama perangai kawan tu dah bermula amat menjengkelkan. So apa korang buat? Adakah korang sanggup bersama dengan mereka lagi ? Kalau saya langsung tak nak ambil tahu pasal life dia once perangai dia mengada-ngada.

Kalau I senang,
kalau boleh taknak rapat dengan dia lagi tapi secara perlahan-lahan.
Mula-mula jangan kol dia kalau nak keluar ke mana-mana.
Lepas tu kalau dia kol ajak pergi mana-mana saya kata saya busy walau tempat yang dia ajak tu seronok bak hang.

Lepas tu kalau orang lain tanya pasal dia, saya akan pastikan takkan bercakap langsung pasal dia. Sebab apa makin kita suka dedahkan hal prinsip dia perangai annoying dia tu kita nak umpama makan daging busuk dia. Korang nak ke ? Dah lah kita tak suka dia lepas tu nak ke kita makan daging busuk dia ? Of course taknak kan. So jauhkan dari mengumpat pasal dia. Sebab makin mengumpat pasal dia makin dia akan berada dalam otak kita dan maknanya kita yang ada masalah kat dia. So jangan mengumpat pasal orang yang kita tak suka.

Creit : google image


Tips :
Lepas tu cuba buat sesuatu yang berguna kat rumah, hias rumah ke,  kalau pandai melukis apa salahnya melukis, Sediakan kanvas dan lukis atas tu. Pergi shopping dengan keluarga. Masak untuk keluarga. Lepas tu cuba banyakkan luangkan masa dengan ahli keluarga konfirm kita tak ada masa nak ingat orang yang kita tak suka, sebab apa ? Sebab life kita jauh lebih SPECIAL dari dia. Dia takkan dapat apa yang kita ada. Sebaik-baik teman adalah keluarga sendiri (Emak kita) bukan dengan orang lain.

Kalau yang dekat media sosial,
pastikan unfollow dia punya facebook - instagram - blog ke ape (tapi buat diam diam) Tak payah block or tak payah unfriend. Kalau buat macam ni bukankah obvious kita tak suka kat dia. Just pastikan dia boleh follow sosial life kita. Mana tahu dia nak stalk kita ? So biarkan. Biar dia tengok kita boleh bahagia tanpa dia. He he he !

Korang kalau nak life lagi tenteram baiklah korang follow sosial media pasal ilmiah sikit baru berakal dari follow kisah hidup orang kot.

Kalau korang ada tips lain boleh lah share share dekat bawah ni.

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸