Neutrogena HAPPY SKIN 24/7 !

8:13 AM

HAPPY SKIN FOR 24/7 !
Wohoo semua ! Syafiera here ! I baru sahaja mencuba sendiri several cleansers dari Neutrogena. Kempen kali ini ialah untuk mengekalkan 'HAPPY SKIN' sehingga 24/7 lamanya. Memastikan kulit bersih adalah amat penting dalam penjagaan wajah. Ianya dapat menjadikan kulit bebas dari kusam dan dapat mencegah cela serta masalah kulit yang lain.

Sebagai seorang yang mempunyai masalah kulit jerawat, kulit I ialah 'post-acne' skin but still kadang-kadang I mempunyai masalah kulit berminyak dan kering. I believe kulit I adalah combination + acne type. Neutrogena telah direkomenkan oleh dermatogist. So I won't hesitate to try sendiri the cleansers range.

Let's UNBOX this BOX !
At last Neutrogena telah mengeluarkan produk terbaru yang diformulasi mengikut trend masa kini dimana kebanyakan dari remaja amat gemar menggunakan makeup pada wajah kadang-kadang terlupa nak cuci sebelum tidur. Penggunaan makeup pada wajah ketika waktu tidur adalah amat dicegah sekali kerana kulit berasa tidak bebas dan liang pori akan tersumbat lalu mengakibatkan kulit menjadi bermasalah seperti masalah kulit jerawat dan muka nampak lebih tua !

Tadaaa... 3 items in my box.
 The bright yellow box unbox ! Tadaaaa.... So I spotted my favorite color in there... the red pink of course ! Cleansers dari Neutrogena ni adalah seperti :


  1. Deep Clean - Brigthening Cleansing Oil to Foam
  2. Deep Clean Blackhead Eliminating Daily Scrub
  3. Deep Clean Brightening Foaming Cleanser
I believe each cleanser mempunyai benefits tersendiri, so let me check and try one by one on my skin and then I will decide which one is better for my skin for my daily essentials. 

First I will start with :

Deep Clean Brightening Cleansing Oil to Foam


Untuk Kulit Kusam Boleh cuba ni
Actually Neutrogena Deep Clean Brigthening Oil to Foam ini ialah teknologi yang terbaru dimana ianya mampu untuk membersihkan wajah dari makeup yang tebal dan seharian dan bertukar menjadi pembersih muka. Ianya mengandungi ekstrak dari mulberi yang memberikan proses dual-transformasi untuk menjadikan kulit lebih cerah dan berseri ! Kalau anda nak tahu ? Mulberi kaya dengan Vitamin C dan B3 untuk menjadikan kulit anda cantik dan sihat berseri !

Can you see the dual- transformation?
From Oil to Foam

Neutrogena Deep Clean Brigthening Oil to Foam ni telah di uji secara dermotologi dan non- comodogenic yang membantu untuk membersihkan pori secara mendalam dan bersih. Semasa pam pertama ianya berbentuk minyak apabila sapu pada muka terus bertukar kepada buih pencuci wajah.

Cara nak guna ?
I mula-mula sangat impressed dengan bentuk botol Neutrogena Deep Clean Brigthening Oil to Foam sebab warna red pink kan ? I am so obsessed dengan warna macam ni plus I read the description dia boleh jadi sebagai makeup remover. I suka pakai makeup tebal so I guessed I kinda lucky dapat mencuba sendiri rangkaian produk dari Neutrogena.

Cara I guna ? I hanya Pam several times, tapi I picit 2 kali, and then I lumur pada wajah TANPA air, then I massage lepas tu dan penuh buih pada wajah I terus I cuci dengan air suam. Walahwoi seriously my face feeling really fresh plus the mascara I wore in a day hilang and dissolved ! I love it. I memang suka ni it works like 2 in 1 la sebab can remove my makeup at the same time kulit rasa sangat bersih !

Next I cuba sendiri Neutrogena Deep Clean Brigthening Foaming Cleanser !

Guna sikit sahaja.. please..
Ianya juga mengandungi ekstrak mulberi yang efektif mencuci wajah secara mendalam dan berkuasa memberi wajah nampak lebih cerah dari sebelum malah kulit nampak lebih berseri setiap kali cucian.

Bagi I ianya sangat berkesan menghilangkan kotoran pada wajah I dan hasil buih sangat lembut pada wajah. I paling I surprised ianya juga mampu membersihkan sisa kotoran dan juga mekap secara efektif. Pencuci muka Neutrogena Deep Clean Brightening Foaming Cleanser ni bebas dari minyak dan diuji secara klinikal dengan formula yang menghasilkan buih yang banyak dan berkrim.

Sikit tapi Buih so banyak woa..
Dengan hanya saiz yang kecil Neutrogena Deep Clean Brigthening Oil to Foam sahaja ianya mampu menghasilkan buih yang banyak pada wajah. Masa I sapu pada kulit wajah I, I dapat rasa ianya sangat lembut pada wajah dan kulit terasa lebih segar dan bersih ! Kini I yakin keluar rumah tanpa secalit bedak asas dan makeup hehe especially pergi kedai mamak lah hehe. So Far so good !

Next I cuba sendiri Neutrogena Deep Clean Blackhead Eliminating Daily Scrub !

Black head remover !
Siapa sangka ye scrub wajah pun boleh diguna untuk setiap hari ? Usually guna untuk 2x seminggu tapi ni setiap hari ? Omg, sebenarnya kulit kita ni dikatakan hampir setiap hari membentuk sel baru setiap hari, jadi skin sel lama mmang harus di bersihkan supaya kulit baru nampak lebih cantik dan berseri. Scrub ni membantu membuang bintik hitam yang degil pada wajah seperti di hidung dan dagu malahan ianya melawan kulit yang kompleks.

Look at the beads !
Bagi I yang mempunyai masalah kulit berminyak I guessed ianya sangat perfect untuk hilangkan lebihan minyak pada wajah I sebab ianya mengandungi formula asid beta-hydroxy. Dengan 'blackhead fighting complex' ianya menembus masuk ke dalam pori untuk membersihkan kulit mati sekali gus menyingkirkan bintik hitam secara efektif !

Paling menarik ianya mempunyai ekstrak cedarwood dan pelembab untuk membantu menguatkan air dalam kulit dan mengimbangi minyak yang berlebihan dab mencegah bintik hitam terbentuk dengan penggunaan secara berterusan.

Ignore my fresh face without any makeup traces after
Neutrogena Cleansers Treatment !
fuh at last, setelah penggunaan ketiga-tiga cleansers dari Neutrogena pada wajah I, I'm feeling my skin so~~~~SO FRESH And bebas dari makeup TRAP ! SO bersih yo then later I guna serum and other essentials for my skin to keep my skin more heathy and FRESH !

SO which one I think the BEST for my skin ? Hard to choose but I paling suka :

Deep Clean - Brigthening Cleansing Oil to Foam ! Yang tu memang memenuhi I punya NEEDY ! Bersihkan makeup dan juga bersihkan kotoran pada wajah I. Tapi still I akan guna ketiga-tiga untuk pastikan kulit I betul-betul BERSIH !

Thank you Neutrogena !
Nak tahu lebih, watch my video here :


Untuk maklumat lanjut, sila layari :
Facebook : Neutrogena Malaysia
Instagram : @neutrogenamy
Website : http://www.neutrogena.com/

You Might Also Like

0 comments

🌸Blog Followers🌸